Eyesi Web Concept gebruikt cookies om onze websites te analyseren,
zodat we functionaliteiten kunnen aanpassen.
Als u wilt aanpassen welke cookies we mogen gebruiken, kunt u uw browserinstellingen wijzigen.

Meer informatie staat in onze privacyverklaring.

 
+31 40 20 111 37 Middegaal 33 VeghelAl meer dan 12 jaar uw webwinkelspecialist

Een eigen webwinkel biedt vrijheid

dec.
12
2014

Een eigen webwinkel beginnen

Een eigen webwinkel starten is erg populair. De omzet van online webwinkels stijgt spectaculair. Wat echter ook steeds meer een trend wordt is het aantal webwinkels die mislukken. Een goede voorbereiding bespaart een hoop zorgen. Eyesi Web Concept adviseert u graag om een goede start te maken. Ook wij willen graag dat uw webwinkel een succes wordt. Daarom een aantal tips om u op weg te helpen naar een succesvolle webwinkel:

Start analyse.
Bedenk wat precies uw doel is met de webwinkel. Welke webwinkelfuncties zijn vereist. Bij de webwinkelmodule EWC Online bepaalt u zelf welke functies wel en niet nodig zijn, u betaalt dus nooit voor functies die u niet gebruikt.
Mocht u in een later stadium uw webwinkel gaan uitbreiden dan bepaalt u welke modules u extra nodig hebt.

Structuur.
Een goede webwinkel is niet binnen een dag op te zetten. Denk goed na over de structuur en de inhoud. Houdt er rekening mee dat de bezoeker anders naar uw webwinkel kijkt dan u. Een duidelijk navigatie is hierbij erg belangrijk. Wij geven u advies en zorgen voor een navigatie structuur die uw doelgroep verwacht. De structuur is namelijk grotendeels bepalend voor de conversie in uw webwinkel.
(conversie= het omzetten van bezoeker naar koper)

Koop een webwinkel op de groei.
U gaat ervan uit dat uw webwinkel een succes wordt. Houdt hier dan ook rekening mee. Een professionele webwinkel module is daarom aan te bevelen. Een professionele webwinkel heeft een goede complete basisversie met een scala aan uitbreidingsmogelijkheden. Enkele belangrijke basisfuncties zijn: duidelijke product presentatie met de mogelijkheid tot diverse opties per product, duidelijke korte kassa afhandeling, crosselling (verkoop van producten bij het gekozen product), een zoekfunctie en een duidelijke navigatiestructuur.

Betaalmethodes.
Betalen via het internet is steeds populairder. Er zijn vele betaalmogelijkheden zoals; Ideal, creditcard, Paypal, bankoverschrijvingen etc. Bij een aantal opties moet je maandelijks abonnementsgeld betalen. Bepaal welke betalingsmogelijkheden voor uw klant belangrijk zijn. Wij adviseren u welke voordelen en nadelen hieraan verbonden zijn en zorgen voor een beveiligde en onderhoudsvrije betalingsconnectie met uw webwinkel. Bekijk de tarieven per betalingsmogelijkheid / betalingsprovider

Gebruiksvriendelijkheid voor de webwinkel bezoeker.
Een bezoeker maakt in minder dan een halve seconde de keuze of de website interessant is of niet. Binnen drie muisklikken moet de bezoeker gevonden hebben wat hij/zij zocht. Wij zorgen voor een structuur en design in uw webwinkel die uw doelgroep verwacht. Hierdoor kunt u een hoge conversie in uw webwinkel verwachten.

Gebruiksvriendelijkheid voor de beheerder.
Om uw webwinkel te kunnen runnen moet u uw webwinkel up-to-date houden en uw orders verwerken. Het is daarom belangrijk dat het administratie gedeelte van uw webwinkel eenvoudig te gebruiken is. Een belangrijke functie hierbij is dat u in het administratie gedeelte alles kan beheren. U moet hierbij denken aan alles tussen product invoer en afbeeldingen upload tot orderbeheer en het printen van facturen en pakbonnen. Als u een webwinkel koopt probeer deze daarom eerst van te voren grondig uit. Probeer onze demo van EWC Online.

Algemene voorwaarden.
Klinkt logisch maar in veel gevallen ontbreken ze toch nog. Goede voorwaarden zijn erg belangrijk. Naast de algemene voorwaarden is het belangrijk dat u uw bezoeker goed informeert over de bestelprocedure en het retour beleid. Dit bespaart u een hoop narigheden. Vermeld tevens duidelijk uw adres en emailgegevens, dit zorgt voor extra vertrouwen in uw webwinkel.

Testen.
Is de webwinkel gereed? Test deze dan. Probeer alle mogelijkheden uit en laat ook kennissen de webwinkel testen. Zij hebben weer een heel andere kijk op uw webwinkel.

Lancering.
Lanceer de webwinkel pas als deze goed gevuld is. Je kunt namelijk maar één keer een goede indruk achterlaten. Wanneer een bezoeker uw website heeft bezocht en deze is ontevreden dan is de kans erg groot dat de klant niet in uw webwinkel zal kopen. Vermijdt daarom lege productgroepen.

De gegeven tips zullen niet voldoende zijn om een webwinkel te kunnen starten, naast deze tips kunt u ook onze meest gestelde vragen bekijken en onze informatie over wettelijke regels lezen. Daarnaast kunt u altijd contact met ons opnemen, om uw specifieke vraag te stellen of maak een afspraak om uw webwinkel mogelijkheden te bespreken.